Hoe kan ik een artikel retourneren?
Zolang de herroepingstermijn van 14 kalenderdagen nog niet is verstreken, kun je één of meerdere artikelen retourneren of, indien je dit verkiest, omruilen.
Ik heb een profiel aangemaakt voor de bestelling:
Je kan hiervoor gebruik maken van de retourmodule op de webshop, dewelke je kan terugvinden door je aan te melden met je account en vervolgens in je profiel op de knop “mijn retours” te klikken.
Onder “mijn retours” vind je een overzicht van alle artikelen die je nog kan retourneren. Eens de herroepingstermijn voor een bepaald artikel verstreken is, verdwijnt het artikel automatisch uit het overzicht. Meer info over het gebruik van de retourmodule, kan je hier terugvinden.
Wanneer je je herroepingsrecht vervolgens wenst uit te oefenen, dien je in de retourmodule volgende stappen te volgen:
Stap 1: selecteer de artikelen die je wenst te retourneren of om te ruilen. We vragen je hierbij om per artikel:
Aan te geven waarom je het artikel wenst te retourneren. Hierbij ben je ook vrij om geen reden om te geven.
Vervolgens aan te geven of je het betreffende artikel wenst (1) te retourneren of (2) om te ruilen. Indien je opteert voor omruiling zal je dit uitdrukkelijk dienen te vermelden in het vrije tekstvak.
Stap 2: indien je opteert voor retournering, selecteer dan of je opteert voor (1) een terugbetaling of (2) een tegoedbon ter waarde van het bedrag van het geretourneerde artikel. Ingeval van een terugbetaling, dien je tevens je bankrekeningnummer mee te geven. Een terugbetaling zal in ieder geval nooit in cash gebeuren.
Stap 3: geef aan of je de artikelen die je wenst te retourneren en/of om te ruilen (1) zelf zal terugbrengen naar één van onze Artex Fashion winkels (een overzicht van onze Artex Fashion winkels vind je terug op onze website) of (2) zelf zal terugsturen via de post.
Stap 4: Eens je alle gegevens hebt ingevuld, kan je je keuze valideren door te klikken op “maak retour aan”.
Eens je retour is aangemaakt, dien je conform je keuze en binnen de 14 kalenderdagen volgende op de aanmaak van je retour de betreffende artikelen zelf terug te brengen naar een Artex Fashion winkel dan wel deze terug te sturen via de post. Wanneer je kiest voor terugzending via de post dien je volgende stappen te nemen:
Stap 1: Artex Fashion zal je na de aanmaak van je retour automatisch een retourlabel bezorgen. Controleer in je mailbox of je het retourlabel hebt ontvangen (eventueel ook het “spam”-postvak). Indien je na 2 werkdagen nog geen label hebt ontvangen, neem dan contact op via retours@artexfashion.be.
Stap 2: plaats de artikelen die je wilt terugsturen, in de zak/doos waarin je bestelling is geleverd.
Stap 3: bevestig het retourlabel, dat je van Artex Fashion per e-mail hebt ontvangen, over het oorspronkelijke label op de zak/doos en geef het pakje vervolgens af in het postkantoor of afhaalpunt (voor zover van toepassing). Dit kan volledig kosteloos.
Van zodra Artex Fashion de retourzending heeft ontvangen en goedgekeurd, zal je hiervan per mail op de hoogte gebracht worden. Indien je hiervan na 2 weken nog geen bevestiging hebt ontvangen, kun je het beste even contact opnemen met ons via retours@artexfashion.be.
Ik heb een bestelling gemaakt als gast:
Indien je een bestelling gemaakt hebt als gast dan kan je het retourformulier downloaden.
Stap 1: Download het retourformulier
Stap 2: vul alle gegevens in die nodig zijn op het formulier
Stap 3: mail het retour formulier naar retours@artexfashion.be
Stap 4: je zal een postetiket ontvangen via mail van ons
Stap 5: breng het pakket naar bpost met de artikels en het retourformulier erbij!
Van zodra we de retour hebben ontvangen zullen we je een bevestingsmail sturen. Als de retour voldoent dat de terugbetaling binnen de 14 dagen gebeuren.
- Moet ik het volledige bedrag van de cadeaubon in een keer opgebruiken?
- Geldt de directe korting voor alle artikelen?
- Zijn er artikelen die ik niet met een cadeaubon kan aankopen?
- Kan ik altijd met een cadeaubon betalen?
- Kan ik een cadeaubon zowel in een Artex Fashion vestiging als online gebruiken?
- Kan ik de geldigheidsduur van mijn cadeaubon nog verlengen?
- Hoelang blijft een cadeaubon geldig?
- Als ik online een cadeaubon bestel wanneer zal deze geleverd worden?
- Hoe kan ik online een cadeaubon bestellen?
- Waar kan ik een cadeaubon aankopen?
- Wat is het minimum bedrag waarvoor ik een cadeaubon kan aankopen?
- Hoe maak ik een gebruikersaccount aan?
- Hoe kan ik mijn kasetiket digitaal ontvangen via mail?
- Welk voordeel geniet ik indien ik een klantenkaart heb?
- Hoe kan ik een klantenkaart verwerven?
- Is een klantenkaart gratis?
- Moet ik het volledige bedrag van de tegoedbon in een keer opgebruiken?
- Zijn er artikelen die ik niet met een tegoedbon kan aankopen?
- Kan ik altijd met een tegoedbon betalen?
- Kan ik een tegoedbon zowel in een Artex Fashion vestiging als online gebruiken?
- Kan ik de geldigheidsduur van mijn tegoedbon nog verlengen?
- Hoelang is mijn tegoedbon geldig?
- Kan ik ook artikelen omruilen die aangekocht werden via mijn geboorte-, communie- of lentelijst?
- Wat als ik niet tevreden ben met mijn aankoop of me van maat heb vergist?
- Moet ik het volledige bedrag van de commerciële bon in een keer opgebruiken?
- Zijn er artikelen die ik niet met een commerciële bon kan aankopen?
- Kan ik altijd met een commerciële bon betalen?
- Kan ik een commerciële bon zowel in een Artex Fashion vestiging als online gebruiken?
- Kan ik de geldigheidsduur van mijn commerciële bon nog verlengen?
- Hoelang is mijn commerciële bon geldig?
- Is het reserveren van artikelen op de website gratis?
- Hoelang zullen mijn artikelen gereserveerd blijven eens ik een SMS heb ontvangen dat mijn artikelen beschikbaar zijn?
- Hoe weet ik wanneer mijn gereserveerde artikelen beschikbaar zijn?
- Is het mogelijk dat bepaalde artikelen niet (meer) gereserveerd kunnen worden?
- Welke stappen dien ik te volgen om favoriete artikel te reserveren?
- Hoe kan ik mijn favoriete artikelen reserveren?
- Waarom zou u artikelen online reserveren?
- Wat is het verschil tussen online reserveren en online shoppen?
- Heb ik een account nodig om iets te kunnen bestellen?
- Welke leveropties heb je bij een online bestelling?
- Wat is de levertermijn van een online bestelling indien ik gekozen heb voor levering op een door mij gekozen adres?
- Vanaf wanneer kan ik mijn bestelling komen afhalen in de Artex Fashion winkel?
- Wat zijn de betaalopties?
- Kan ik online betalen via een cadeau- of tegoedbon?
- Hoeveel bedragen de verzendingskosten?
- Hoe kan ik contact opnemen bij vragen i.v.m. mijn bestelling?
- Hoe ben ik er zeker van dat mijn bestelling werd verwerkt?
- Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu?
- Wat als mijn artikelen beschadigd zijn of verkeerde artikelen werden geleverd?
- Wat als mijn artikelen productie- of fabricagefouten bevatten?
- Niet tevreden?
- Kan ik een artikel retourneren?
- Hoeveel tijd heb ik om een artikel te retourneren?
- Is het terugzenden van geretourneerde artikelen via de post gratis?
- Ik wens een artikel te retourneren via de post. Kan ik kiezen voor omruiling in plaats van terugbetaling?
- Waar geef ik mijn pakket af voor retour?
- Ik heb een artikel geretourneerd via de post. Hoe weet ik dat mijn pakket is aangekomen?
- Ik heb een artikel geretourneerd via de post. Wanneer ontvang ik terugbetaling?
- Wat is het retour adres wanneer je een bestelling wenst te retourneren via de post?
Heeft u nog vragen of wenst u graag extra informatie?
Contacteer ons