FAQ
Hoe werkt het aankopen én gebruiken van een cadeaubon?
Je kan een Artex Fashion cadeaubon zowel online als in onze winkels aankopen én gebruiken. Betalen met een cadeaubon kan het hele jaar door (ook tijdens solden of andere acties).
Online kies je een bedrag vanaf €25. Je hebt de keuze tussen:
- Een digitale bon die je zelf kan afdrukken of versturen via e-mail
- Een fysieke bon die we binnen 2 werkdagen naar je opsturen (verzendkost: €1,00) of die je komt ophalen in één van onze winkels
Elke cadeaubon is 1 jaar geldig vanaf de aankoopdatum. Die datum staat duidelijk vermeld op de bon. Je hoeft het bedrag niet in één keer op te maken. Het restbedrag blijft gewoon beschikbaar.
Weetje: je kan een cadeaubon verlengen met 3 maand, maar dat moet gebeuren vóór de vervaldag.
Geldt de directe korting voor alle artikelen?
De directe korting van 5 % is enkel van toepassing op volgende artikelen:
- Dameskleding
- Herenkleding
- Kinderkleding
- Babykleding
- Lingerie
- Nachtgoed
- Lederwaren & tassen
- Badmode
- Accessoires (vb. juwelen, muts, sjaal, riem ...)
Voor de aankoop van volgende artikelen geniet je geen voordeel met uw klantenkaart:
- Ondergoed (vb. boxer, slip)
- Beddengoed/Bedlinnen
- Ander textiel (vb. deken)
Hoe bestel ik een cadeaubon online?
Bestel je cadeaubon in 4 stappen
Stap 1: Klik bovenaan rechts op de website op 'Cadeaubon'
Stap 2: Personaliseer de cadeaubon
- Kies een thema
- Selecteer een vast of eigen bedrag
- Personaliseer je bon met naam en boodschap
- Kies tussen digitale bon (per mail) of fysieke bon (per post met enveloppe)
Stap 3: Voeg je cadeaubon toe aan het winkelmandje
Stap 4: Ga naar je winkelmandje rechts bovenaan en rond je bestelling af
Betalen met een cadeaubon
Wil je je aankoop betalen met een cadeaubon of tegoedbon?
Dat kan eenvoudig tijdens het afrekenen op de webshop. Je hebt hiervoor twee codes nodig die je rechtsonderaan op de bon vindt:
- Het nummer van de bon
- Het controlecijfer
Wat gebeurt er met het saldo?
💡 Is het bedrag van je bestelling lager dan de waarde van je bon?
Dan ontvang je automatisch een nieuwe bon voor het resterende bedrag.
💡 Is het bedrag hoger dan de waarde van je bon?
Dan betaal je het verschil via een van de gebruikelijke betaalmethodes op de webshop.
Heb ik een account nodig om iets te bestellen?
Neen, je kan ook als gast een bestelling plaatsen.
Een account biedt wel voordelen:
▪︎ 5% directe korting op je aankopen*
▪︎ Sneller en makkelijker retourneren
▪︎ Digitale kassabon in je mailbox
Is een klantenkaart gratis?
De klantenkaart is gratis én bied je alleen maar voordelen. Je kan online een profiel/ account aanmaken of in één van onze vestigingen jouw gegevens laten registreren in onze klantenbestand.
Vanaf dan shop je altijd met 5% korting, dat is al de moeite hé!
Hoe werkt de klantenkaart?
Word klant & geniet van 5% korting
Maak online een account aan of registreer je in de winkel.
We werken niet langer met fysieke klantenkaarten. In de winkel volstaat je naam — zo vinden we je meteen terug in ons systeem.
Toch graag iets tastbaars?
We maken graag een persoonlijke digitale klantenkaart met barcode voor jou aan. Die kan je eenvoudig opslaan op je smartphone bij je andere klantenkaarten.
Welke voordelen heb je met een klantenkaart?
Bij iedere aankoop in één van onze winkels of online ontvang je een directe korting van 5%.
* Deze korting is niet geldig op ondergoed en textiel.
Hoe werkt een tegoedbon?
Een tegoedbon is 1 jaar geldig vanaf de ontvangstdatum. Die datum staat duidelijk vermeld op de bon. Je kan de bon gebruiken voor alle artikelen in ons assortiment, zowel in de winkel als online.
Je hoeft het bedrag niet in één keer op te gebruiken. Het resterende saldo blijft beschikbaar tot de bon volledig is opgebruikt.
Je kan een cadeaubon verlengen met 6 maand, maar dat moet gebeuren vóór de vervaldag.
Wat als ik niet tevreden ben of de maat niet klopt?
Bij Artex Fashion staat jouw tevredenheid voorop. Ben je toch niet helemaal tevreden of heb je je vergist van maat? Dan kan je je artikel binnen de 8 dagen na aankoop ruilen voor een ander artikel, op vertoon van:
- je kassaticket
- het originele prijskaartje
Liever geen omruiling? Dan ontvang je een tegoedbon ter waarde van je teruggebrachte artikel(s).
ℹ️ Artikelen die gedragen zijn, beschadigd, niet langer in perfecte staat verkeren, of waarvan de verpakking ontbreekt of beschadigd is, komen niet in aanmerking voor omruiling of tegoedbon.
Wat als ik niet tevreden ben of de maat niet klopt?
Bij Artex Fashion staat jouw tevredenheid voorop. Ben je toch niet helemaal tevreden of heb je je vergist van maat? Dan kan je je artikel binnen de 8 dagen na aankoop ruilen voor een ander artikel, op vertoon van:
- je kassaticket
- het originele prijskaartje
Liever geen omruiling? Dan ontvang je een tegoedbon ter waarde van je teruggebrachte artikel(s).
ℹ️ Artikelen die gedragen zijn, beschadigd, niet langer in perfecte staat verkeren, of waarvan de verpakking ontbreekt of beschadigd is, komen niet in aanmerking voor omruiling of tegoedbon.
Betalen met een tegoedbon
Dat kan eenvoudig tijdens het afrekenen op de webshop. Je hebt hiervoor twee codes nodig die je rechtsonderaan op de bon vindt:
- Het nummer van de bon
- Het controlecijfer
Wat gebeurt er met het saldo?
💡 Is het bedrag van je bestelling lager dan de waarde van je bon?
Dan ontvang je automatisch een nieuwe bon voor het resterende bedrag.
💡 Is het bedrag hoger dan de waarde van je bon?
Dan betaal je het verschil via een van de gebruikelijke betaalmethodes op de webshop.
Wat is een commerciële bon?
Wat is een commerciële bon?
Een commerciële bon is een kortingsbon die je van Artex Fashion ontvangt naar aanleiding van een sponsoring of samenwerking, bijvoorbeeld bij een sportclub of een lokaal evenement.
Hoe werkt dit?
Een commerciële bon is 1 jaar geldig vanaf de datum van uitgifte. Die datum staat vermeld op de bon. De bon is enkel bruikbaar in onze fysieke winkels en kan niet gebruikt worden tijdens solden of andere promotieacties.
Je hoeft het bedrag niet in één keer op te gebruiken. Het resterende saldo blijft beschikbaar tot de bon volledig is opgebruikt. Let op: een commerciële bon kan niet verlengd worden na de vervaldatum.
Waarom kleding reserveren?
Soms wil je je favoriete items eerst even in het echt zien of passen voordat je beslist.
Door te reserveren:
- Hangt jouw selectie klaar op jouw naam
- Ben je zeker dat je maat niet uit voorraad raakt
- Heb je rustig de tijd om je keuze te maken, zonder aankoopverplichting
Een slimme én veilige manier om te shoppen dus!
Hoe werkt kleding reserveren?
Hoe reserveer je kleding in 4 stappen
Stap 1: Meld je aan op onze website of maak een account aan
Stap 2: Shop zoals gewoonlijk en voeg je favoriete items toe aan je winkelmandje
Stap 3:
- Kies de vestiging waar je je artikelen wil reserveren
- Selecteer 'achteraf betalen'
Stap 4: Rond je bestelling af - je reservatie is nu voltooid!
Wacht op een SMS'je van ons
Wanneer jouw reservatie klaarligt, ontvang je van ons een SMS met alle info.
Hoelang blijven gereserveerde artikelen voor mij beschikbaar?
Vanaf het moment dat je onze bevestigings-SMS ontvangt, heb je 8 dagen de tijd om de artikelen te komen bekijken of passen in de gekozen vestiging. Daarna worden ze opnieuw beschikbaar gesteld in de winkel.
Welke leveropties heb je bij een online bestelling?
Bij het afrekenen kies je zelf waar je je bestelling wil ontvangen:
- Thuis of op het werk (€ 5,95 *)
- In een bpost-afhaalpunt (€ 4,95 *)
- In een Artex Fashion winkel (gratis)
* Enkel bij bestellingen lager dan €99 wordt er een verzendkost aangerekend.
Wat is de levertermijn van een online bestelling?
We streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te versturen.
Bij het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail met daarin ook de verwachte levertijd. Eens het pakket vertrekt vanuit ons magazijn, ontvang je een track & trace code via e-mail waar je jouw pakket op de voet kan volgen.
Vanaf wanneer kan ik mijn bestelling komen afhalen in de winkel?
Wanneer jouw bestelling klaarligt voor afhaling, zal je van ons een SMS ontvangen. Duurt het té lang? Stuur dan een e-mail naar webshop@artexfashion.be of contacteer ons via onze social mediakanalen.
Hoeveel bedragen de verzendingskosten?
Heb je een bestelling boven de €99? Dan is de verzending volledig gratis!
Bij bestellingen lager dan €99, dan variëren de verzendkosten als volgt (BE):
- Thuislevering: €5,95
- Bpost-punt: €4,95
- Ophalen in één van onze winkels: gratis
Voor Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland geldt een vaste verzendkost van €7,50.
Kan ik mijn artikelen retourneren?
Niet tevreden? Je hebt tot 14 kalenderdagen na levering de tijd om één of meerdere artikelen te retourneren.
Let op: retourzendingen zijn enkel mogelijk als de artikelen:
- ongedragen en ongewassen zijn
- in originele staat verkeren, inclusief prijskaartje en labels
Artikelen die niet teruggenomen worden:
- Gedragen of gewassen stukken
- Artikelen zonder accessoires, onderdelen of originele verpakking
- Artikelen met ongewenste geuren (bv. rook, lichaamsgeur, huisdieren…)
- Artikelen die om hygiënische redenen niet retour kunnen (bv. ondergoed, kousen in set)
- Beschadigde, bevuilde of onvolledige artikelen
Let op: Professionele klanten (geen consumenten) hebben geen herroepingsrecht.
Hoe werkt retourneren?
Als je een account hebt
Gebruik de retourmodule in je profiel:
- Log in op je account
- Klik op “Mijn retours”
- Selecteer de artikelen die je wil retourneren of omruilen
- Kies voor een terugbetaling (vul je rekeningnummer in) of een tegoedbon
- Duid aan of je:
- het artikel zelf terugbrengt naar een winkel
- of het gratis terugstuurt via bpost met een retourlabel
- Klik op “maak retour aan”
Let op:
- Je hebt 14 dagen om je retour af te ronden
- Na aanmaak ontvang je automatisch een retourlabel per mail
- Nog geen label na 2 werkdagen? Mail naar retours@artexfashion.be
Post-retour?
- Verpak het artikel opnieuw
- Kleef het label over het oude
- Breng het naar een bpost-punt
- Je ontvangt een bevestigingsmail zodra wij je retour hebben ontvangen
Besteld als gast?
- Download het retourformulier via de site
- Vul het in en mail het naar retours@artexfashion.be
- Je ontvangt een retourlabel
- Verpak het artikel + voeg het ingevulde formulier & de bestelbon toe
- Breng je pakket naar bpost
Bij een correcte retour, ontvang je een bevestiging en terugbetaling binnen 3 werkdagen.
Is retourneren gratis als klant?
Ja, als klant kan je de artikelen retourneren zonder kosten via de post.
Ons retouradres is: Krommebeekpark 39, 8800 Roeselare.
Wanneer ontvang ik een terugbetaling van mijn retour?
Kies je voor terugbetaling?
Dan storten we het bedrag van de geretourneerde artikelen, inclusief de oorspronkelijke verzendkost, terug binnen 3 werkdagen na ontvangst én goedkeuring van je retour.
Let op: bij gedeeltelijke retour wordt de verzendkost niet terugbetaald.
Andere mogelijke keuzes
- Een tegoedbon ter waarde van het geretourneerde artikel, te gebruiken in onze winkels.
- Omruiling voor hetzelfde of een ander artikel.
Hoe weet ik dat mijn retourpakketje is toegekomen bij Artex Fashion?
Zodra we je retour ontvangen en goedgekeurd hebben, brengen we je hiervan per mail op de hoogte.
Nog niets gehoord na 2 weken? Neem dan contact met ons op via retours@artexfashion.be.
Kan ik omruilen in plaats van terugbetaling bij retour via post?
Ja, dat kan!
Je kan het artikel omruilen voor:
- Hetzelfde item in een andere maat
- Een ander artikel (eventueel met opleg)
💡 Duurder artikel?
Je ontvangt een mail met een betaalverzoek. Je betaalt via:
- Overschrijving
- Of een beveiligde betaal-link
Zodra we je betaling ontvangen hebben, sturen we het nieuwe artikel op + ontvang je een track & trace.
💡 Goedkoper artikel?
Je krijgt het verschil terugbetaald of als je dat kiest als tegoedbon.
Wat als mijn artikelen beschadigd zijn of verkeerde artikelen geleverd werden?
Controleer bij ontvangst altijd of je bestelling volledig en correct is. Is er iets mis met de maat, kleur of is het artikel beschadigd? Neem dan meteen contact op via webshop@artexfashion.be en voeg duidelijke foto’s toe.
Stuur niets terug zonder voorafgaand schriftelijk akkoord van Artex Fashion. Na ons akkoord kan je:
- een retourlabel per mail ontvangen
- of de artikelen zelf terugbrengen naar een Artex Fashion winkel
Je hebt daarna de keuze uit:
- Volledige terugbetaling
- Omruiling voor hetzelfde artikel of een alternatief
💡 Duurder artikel?
Je ontvangt een mail met een betaalverzoek. Je betaalt via:
- Overschrijving
- Of een beveiligde betaal-link
Zodra we je betaling ontvangen hebben, sturen we het nieuwe artikel op + ontvang je een track & trace.
💡 Goedkoper artikel?
Je krijgt het verschil terugbetaald of als je dat kiest als tegoedbon.
Hoe kan ik contact opnemen bij vragen?
Heb je een vraag over je bestelling, een artikel of iets anders? We helpen je graag verder!
📧 Mail ons via webshop@artexfashion.be
📞 Bel ons op via 051 72 32 06
💬 Of stel je vraag via een bericht op onze social media kanalen
We doen ons best om je zo snel mogelijk te beantwoorden!